Select Page

Pravila šolskega reda

Osnovna šola Škofljica

Klanec 5

1291 Škofljica

Datum: 15. 3. 2024

Številka: 007-1/2024/3

Na podlagi 60. e člena Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06, 102/07, 107/1087/1140/12 – ZUJF, 63/1346/16 – ZOFVI-K in 76/23) je Svet zavoda Osnovne šole Škofljica na svoji 2. redni seji dne 15. 2. 2024 sprejel

PRAVILA ŠOLSKEGA REDA ZAVODA OŠ ŠKOFLJICA

V Pravilih šolskega reda so natančneje opredeljene dolžnosti in odgovornosti učencev, pravila obnašanja in ravnanja, načini zagotavljanja varnosti, vzgojni ukrepi, organiziranost učencev, obiskovanje pouka in opravičevanje odsotnosti ter zdravstveno varstvo učencev.


Osnovna šola Škofljica

Klanec 5

1291 Škofljica

Datum: 15. 3. 2024

Številka: 007-1/2024/3

Na podlagi 60. e člena Zakona o osnovni šoli (Uradni list RS, št. 81/06, 102/07, 107/1087/1140/12 – ZUJF, 63/1346/16 – ZOFVI-K in 76/23) je Svet zavoda Osnovne šole Škofljica na svoji 2. redni seji dne 15. 2. 2024 sprejel

PRAVILA ŠOLSKEGA REDA ZAVODA OŠ ŠKOFLJICA

V Pravilih šolskega reda so natančneje opredeljene dolžnosti in odgovornosti učencev, pravila obnašanja in ravnanja, načini zagotavljanja varnosti, vzgojni ukrepi, organiziranost učencev, obiskovanje pouka in opravičevanje odsotnosti ter zdravstveno varstvo učencev.

DOLŽNOSTI IN ODGOVORNOSTI UČENCEV

Dolžnosti učenca so:

  • da spoštuje druge učence in delavce šole, obiskovalce šole in druge osebe, upošteva njihove pravice ter ima spoštljiv in strpen odnos do individualnosti, človeškega dostojanstva, etnične pripadnosti, veroizpovedi, rase in spola;
  • da izpolni osnovnošolsko obveznost;
  • da redno in pravočasno obiskuje pouk in ostale načrtovane vzgojno-izobraževalne dejavnosti in aktivnosti šole;
  • da redno prinaša šolske potrebščine ter je pripravljen za spremljanje in sodelovanje pri pouku;
  • da izpolnjuje svoje učne in druge šolske obveznosti;
  • da učencev in delavcev šole ne ovira in ne moti pri delu;
  • da v šoli in izven nje skrbi za lastno zdravje in varnost ter ne ogroža zdravja in varnosti ter osebnostne integritete drugih učencev in delavcev šole;
  • da varuje in odgovorno ravna s premoženjem šole ter z lastnino učencev in delavcev šole;
  • da se spoštljivo vede do drugih;
  • da sodeluje pri urejanju šole in šolske okolice, dogovorjenem v oddelčni skupnosti ali skupnosti učencev šole;
  • da sodeluje pri dogovorjenih oblikah dežurstva učencev;
  • da upošteva navodila učitelja pri pouku in ostalih oblikah vzgojno-
    izobraževalnega dela;
  • da odgovorno ravna s hrano;
  • da spoštljivo ravna z državnimi simboli;
  • da spoštuje pravila šolskega reda.

PRAVILA OBNAŠANJA IN RAVNANJA

Pravila obnašanja in ravnanja veljajo v šoli in na vseh šolskih površinah ter se smiselno upoštevajo tudi na ostalih dejavnostih, ki jih organizira šola izven šolskega prostora.

Poznati moramo pravila primernega vedenja in delovati v skladu z njimi:

  • vsi se prijazno pozdravljamo v šoli in izven nje;
  • imamo spoštljiv in strpen odnos do individualnosti, človeškega dostojanstva, etnične pripadnosti, veroizpovedi, rase in spola;
  • drug do drugega smo strpni, se ne žalimo, ne zasmehujemo in nismo fizično nasilni;
  • po potrebi se znamo opravičiti;
  • v šoli se ne poljubljamo;
  • sporov ne rešujemo z uporabo načinov, ki imajo znake nasilja (fizičnega, verbalnega, psihičnega ali spletnega);
  • igre, ki imajo znake nasilja (fizičnega, verbalnega ali psihičnega), niso dovoljene;
  • vse oblike nasilja je posameznik dolžan takoj sporočiti pedagoškemu delavcu (razredniku, učitelju, svetovalni službi, ravnatelju itd.);
  • učenci morajo dosledno izpolnjevati navodila učiteljev in ostalih delavcev šole;
  • učenci učitelje in druge zaposlene na šoli vikajo in jih ustrezno naslavljajo;
  • uporabljamo besede: prosim, hvala, oprostite ter druge izraze vljudnega pogovora;
  • preden vstopimo v učilnico, kabinet ali pisarno, potrkamo in počakamo na poziv za vstopanje;
  • razvijamo spoštljive medsebojne odnose, skrbimo za visoko kulturo govora in negujemo odnos do maternega jezika;
  • v šoli smo primerno oblečeni, obuti in urejeni; majice z raznimi žaljivimi in neprimernimi napisi niso dovoljene;
  • namerno polivanje z vodo ali drugimi pijačami v šoli in njeni okolici je prepovedano;
  • v šolskih prostorih, dejavnostih ob pouku ter pri izvajanju pouka izven šolskih prostorov uporaba mobilnih telefonov, pametnih ur in vseh ostalih avdio in video naprav ni dovoljena; učenec, ki uporablja mobilni telefon (ali mu le-ta zvoni), pametno uro, avdio in video naprave ali druge električne igrače, jih mora izročiti učitelju, ki jih vrne staršem učenca na govorilnih urah ali po dogovoru, vendar ne isti dan;
  • zvočno in slikovno snemanje in fotografiranje ter objavljanje na družbenih omrežjih učencev in delavcev šole brez njihovega soglasja ni dovoljeno; v primeru kršitve bodo izrečeni vzgojni opomini in takoj sproženi ustrezni postopki z zunanjimi institucijami;
  • v nujnih primerih ima učenec možnost poklicati starše ali skrbnike iz tajništva, pisarne šolske svetovalne službe, ravnateljeve pisarne ali pisarne pomočnic ali zbornice oz. se dogovori z učiteljem za prostor, od koder bo poklical;
  • v posebnih primerih lahko učitelj dovoli učencu oz. učencem uporabo mobilnega telefona iz zdravstvenih razlogov ali za namene poučevanja;
  • učenci se na dejavnostih ob pouku vedejo v skladu s šolskimi pravili in pravili obiskane ustanove;
  • učenci upoštevajo navodila organizatorjev dejavnosti in učiteljev, ki jih spremljajo;
  • učenci vedno dosledno upoštevajo pravila obnašanja v avtobusu oz. kombiniranem vozilu ter vsa pravila varnosti v prometu.

 

PRIHAJANJE V ŠOLO IN ODHAJANJE IZ NJE

  • Učenci prihajajo v šolo največ 15 minut pred začetkom pouka.
  • V garderobi se preobujejo v šolske copate.
  • Učenci, ki z učiteljem ali sami začasno odhajajo iz šole, se obvezno preobujejo.
  • Po končanem pouku učenci zapustijo šolske prostore in se ne zadržujejo na hodnikih, v garderobi in na igrišču. Učenci vozači odidejo domov z avtobusom ali s kombiniranim vozilom takoj po končanem pouku oziroma takoj po končanih dejavnostih.
  • Zadrževanje v šoli po pouku ni dovoljeno, razen v primeru vodenih šolskih dejavnosti pod vodstvom mentorja ali učiteljev glasbene šole.
  • Učenec lahko predčasno zapusti šolsko poslopje le v dogovoru z razrednikom ali učiteljem, ki poučuje predmet, pri katerem bo učenec odsoten. Pisno ali ustno soglasje staršev mora imeti v primeru:
  • odhoda k zdravniku ali zobozdravniku,
  • slabega počutja ali bolezni – učenec lahko odide iz šole le v spremstvu staršev ali skrbnikov,
  • sodelovanja na športnem in kulturnem področju izven šole,
  • pisne želje staršev z obrazložitvijo.

POUK

  • Pouk je določen z urnikom, ki ga poznajo vsi učenci in učitelji.
  • Učilnice odpirajo učitelji pred začetkom učne ure. Učenci čakajo na učitelja mirno in disciplinirano. V primeru, da učitelja 10 minut po začetku učne ure ni, reditelj oddelka o tem obvesti tajništvo šole, pomočnico ravnatelja ali vodjo podružnične šole. Odsotnosti učiteljev in nadomeščanja le-teh so za učence od 6. do 9. razreda objavljena na oglasni deski.
  • Učenci prihajajo k uram pouka pravočasno. Po zvonjenju se ne zadržujejo po hodnikih, straniščih ali v drugih delih stavbe. Ob koncu učne ure vsak učenec zapusti svoj prostor urejen. Za splošno urejenost učilnice so odgovorni vsi učenci oddelčne skupnosti skupaj z učiteljem. Učenci zapustijo učilnico z dovoljenjem učitelja, ki izvaja uro.
  • Na stranišče se odhaja med odmori, med učno uro le v izjemnih primerih (zdravstvene težave).
  • V primeru, da učenci zamudijo pouk, se opravičijo in navedejo vzrok zamude. Večkratne zamude brez tehtnega razloga se štejejo za neopravičene.
  • V času pouka in odmorov učenci ne zapuščajo šolske stavbe, razen če imajo pisno ali ustno dovoljenje staršev.
  • Vsak izostanek od pouka morajo starši pravočasno opravičiti. V primeru, da starši izostanka ne opravičijo pravočasno, je le-ta neopravičen.
  • V času pouka in vseh dejavnosti, ki jih organizira šola, je prepovedana samovoljna uporaba vseh elektronskih naprav, snemanje, fotografiranje ter predvajanje zvočnega in slikovnega materiala. Pri tem se prepoved nanaša tudi na uporabo pametne ure, ki omogoča snemanje, brskanje po spletu …
  • Za elektronsko komunikacijo z učitelji učenci uporabljajo elektronski naslov z domeno os-skofljica.si.

 

ODMORI

  • Odmori so namenjeni zračenju prostora, pripravi na naslednjo učno uro, sprostitvi, mirnim pogovorom in odhodu na stranišče.
  • Med odmori se učenci vedejo primerno, in sicer tako, da s svojim vedenjem ne ogrožajo sebe in drugih, še posebej pa ohranjajo skrb za zdravje.
  • V šolskih prostorih in v sanitarijah učenci skrbijo za čistočo, varčnost s papirjem in vodo in se v njih ne zadržujejo po nepotrebnem.

MALICA

  • Malica traja 15 minut po razporedu, ki je določen v Letnem delovnem načrtu.
  • Ob zvonjenju reditelji odidejo v kuhinjo po malico.
  • Učenci, ki malicajo v razredih, počakajo na svojih mestih, da reditelj razdeli
  •  
  • Pri malici učencev je ves čas prisoten učitelj, ki je imel to uro v oddelku pouk.
  • Po končani malici reditelji na OŠ Škofljica in PŠ Lavrica pospravijo in odnesejo ostanke v jedilnico, v PŠ Želimlje pa v kuhinjo.
  • Reditelji odidejo iz učilnice zadnji, saj poskrbijo, da je učilnica pospravljena in urejena.
  • Učenci predmetne stopnje, ki imajo pred malico šport, malicajo v jedilnici. Učenci, ki imajo tehniko in tehnologijo ter gospodinjstvo, pa malicajo v učilnici gospodinjstva (19 U).
  • Malica poteka v umirjenem vzdušju; učenci s hrano kulturno ravnajo.

KOSILO

  • Učenci kosijo v jedilnici OŠ, na PŠ Lavrica v jedilnici in na PŠ Želimlje v jedilnici Zavoda sv. Frančiška Saleškega.
  • V jedilnico pridejo učenci v copatih.
  • Učenci zložijo svoje torbe v za to namenjene omare na OŠ Škofljica ter na tribune na PŠ Lavrica in mirno počakajo v vrsti.
  • Po končanem obroku pospravijo za seboj pladenj, pribor, mizo in stol.
  • Učenci, ki nimajo kosila, se v jedilnici ne zadržujejo.
  • Učenci upoštevajo navodila vodje šolske prehrane ter drugih zaposlenih.

PODALJŠANO BIVANJE

  • Po interesni dejavnosti ali glasbeni šoli se mora učenec oglasiti pri svojem oziroma dežurnem učitelju razen, če pridejo ponj starši ali gre sam domov. Učenci upoštevajo dogovore s starši, ki so jih le-ti navedli na obrazcu Odhodi domov v OPB.
  • Starši morajo učitelju podaljšanega bivanja pisno na listu papirja sporočiti, ali gre učenec sam predčasno domov oziroma ali gre domov s kom drugim, ki ni naveden na obrazcu odhodi iz PB.
  • Če učencem ne uspe narediti domače naloge v času samostojnega učenja v podaljšanem bivanju, je to njihova odgovornost in jo morajo dokončati doma.
  • Starši učence prevzemajo iz podaljšanega bivanja pred vhodi šol, in sicer:
  • ob 13.00, 13.30, 14.00, 15.00, 15.30, 16.00 na PŠ Želimlje;
  • ob 13.00, 13.30, 14.00, 15.00, 15.30, 16.00 in 16.30 na PŠ Lavrica;
  • ob 13.00, 13.30, 14.00, 15.00, 15.30, 16.00, 16.30 in 17. uri na OŠ Škofljica.
  • Med 14.00 in 14.50 poteka učna ura, zato prosimo, da prevzem otroka iz podaljšanega bivanja načrtuje izven omenjenega časovnega interval in ne motite dela. Prav tako se v tem času učitelji ne morejo odzivati na telefonske klice, saj pregledujejo domače naloge individualno vsakemu učencu.
  • Če učenec zapusti šolo pred 15. uro, ne more imeti popoldanske malice.
  • V nujnih primerih lahko na OŠ Škofljica starši pokličejo dežurno učiteljico na telefon med 15. in 16.30, in sicer na številko 051 266 090 za učence od 3. do 5. razreda. Za učence od 1. do 2. razreda pa je dogovor, da lahko starši potrkajo na okno ustrezne učilnice.
  • Dežurna učiteljica, ki združuje učence, je med 16.30 in 17. uro dosegljiva na telefon 051 487 028. Na PŠ Lavrica sta dežurni številki 051 266 092 in 051 487 029.

NAMERNO POVZROČANJE ŠKODE

  • Ne kvarimo in ne uničujemo šolske opreme, tehnične opreme, razstavljenih predmetov in drugih izdelkov.
  • Če učenci opazijo poškodbe na šolski opremi ali drugih pripomočkih, o tem obvestijo učitelje.
  • Za namerno poškodovani inventar ali knjižnično gradivo morajo starši učenca ali skupine učencev škodo poravnati na podlagi izstavljenega sklepa ravnatelja.

KNJIŽNIČNI RED

Pravila obnašanja in ravnanja v šolski knjižnici so določena v knjižničnem redu.

PREVOZI

  • Na avtobusnem postajališču učenci upoštevajo pravila prometne varnosti.
  • Ob vstopu na avtobus učenci pokažejo vozniku vozovnico.
  • Na avtobusih in kombiniranih vozilih učenci sedijo na svojih mestih, se mirno pogovarjajo in kulturno obnašajo. Upoštevajo navodila voznika in z zakonom določena pravila.
  • Učenci so pri prevozih v šolo in domov dolžni upoštevati vozni red glede na začetek in zaključek svojega pouka po urniku.
  • Voznik je dolžan šolo obvestiti o neprimernem vedenju učencev na prevozu.
  • Učenci vozači prve triade, ki čakajo na prihod avtobusa, so vključeni v varstvo vozačev. Starši s pisno izjavo na začetku šolskega leta opredelijo status vozača.
  • Učenci vozači prve triade in drugi učenci lahko predčasno odidejo iz območja šolskega prostora le ob predhodnem pisnem ali osebnem obvestilu starša.
  • Učenci vozači prihajajo v šolo z zadnjim avtobusom oz. kombiniranim vozilom pred začetkom pouka. Po potrebi in glede na seznam bo varstvo vozačev organizirano v jedilnici oz. avli.
  • Učenci, ki jih starši pripeljejo v šolo predčasno zaradi službenih obveznosti, so lahko v varstvu vozačev na podlagi pisne vloge staršev in ravnateljevega soglasja.

 

VARNOST

  • V šolskih prostorih imajo učenci nepoškodovane šolske copate, ki ne drsijo (natikači niso dovoljeni).
  • V popoldanskem času (do 17. ure) se učenci brez nadzora ne smejo zadrževati v šoli in bližnji okolici šole (parkirišča, igrišča, travnate površine, avtobusna postaja …).
  • Za varnost na cesti poskrbijo učenci sami s pravilnim obnašanjem v prometu, pri čemer jim moramo biti odrasli vedno zgled.
  • V šolo se lahko pripeljejo s kolesi le tisti učenci, ki imajo opravljen kolesarski izpit. Njihovo kolo mora biti vselej popolnoma opremljeno, za kar so odgovorni starši. Nošenje čelade je obvezno do 14. leta. Učenci, ki nimajo opravljenega kolesarskega izpita, se lahko pripeljejo v šolo le v spremstvu staršev.
  • Učencem ni dovoljeno prihajati v šolo z motornimi kolesi in motorji. Mladi motoristi so včasih nepremišljeni, zato s tem ogrožajo sebe in druge udeležence v prometu.
  • Prepovedana je tudi uporaba rolerjev, rolk, električnih skirojev, koles, skirojev in skuterjev v šoli in na šolskem dvorišču in igrišču v času vzgojno-izobraževalnega dela (od 6. do 17. ure).
  • Po sklepu sveta staršev je prihajanje v šolo z električnimi skiroji prepovedano oz. se jih uporablja kot navadne skiroje.
  • Za dragocenosti, nakit, mobilne telefone, digitalne fotoaparate, diktafone, predvajalnike glasbe, denar, igrače in ostale vredne predmete šola ne odgovarja.
  • V šolskih omaricah je dovoljeno shranjevati le šolske potrebščine, oblačila in obutev. Zaradi varnosti lahko učitelj v prisotnosti učenca preveri vsebino omarice. Iz posebej utemeljenih razlogov lahko ravnatelj oz. pomočnica ravnatelja pregleda omarico brez prisotnosti učenca.
  • Učenci v šolo in na dejavnosti ob pouku ne prinašajo pirotehničnih izdelkov, hladnega orožja in drugih nevarnih predmetov (vžigalice, vžigalnik, žepni noži na obeskih …), s katerimi lahko poškodujejo sebe ali drugega udeleženca vzgojno-izobraževalnega procesa. Uporaba teh sredstev je za učence na celotnem šolskem prostoru prepovedana. V primeru zasega se obvesti starše in pristojne institucije.
  • Alkohol, cigarete, razna poživila, energetske pijače in ostale prepovedane substance so zdravju škodljive, zato je njihovo prinašanje ter uživanje v šoli, njeni okolici (šolska igrišča, zelenice, avtobusna postaja …) in na dejavnostih, ki so organizirane izven šole, strogo prepovedano.
  • Zaradi alergij posameznih učencev je v šole prepovedan vnos arašidov in izdelkov, ki vsebujejo sledove arašidov.
  • Učenci s kroničnimi zdravstvenimi težavami imajo pri sebi telefonsko številko oseb, ki jih lahko pokličemo v nujnih primerih.
  • Ko učenec pride pred poukom v šolo v organizirano varstvo, je za njegovo varnost poskrbljeno. V primeru odhajanja iz šole v trgovino za varnost ne moremo več odgovarjati, zato odhajanje iz šole pred poukom ni dovoljeno.
  • Prav tako ni dovoljeno zapuščati šolskih prostorov med poukom in med čakanjem na izbirne predmete ali interesne dejavnosti.
  • V primeru izvajanja nadstandardnega programa ima v skladu s sklepom Sveta staršev OŠ Škofljica vodja dejavnosti oz. oddelčni učiteljski zbor pravico, da zavrne prijavnico učenca, če potrebuje njegovo vedenje v času rednega pouka dodatno vzgojno ukrepanje oz. mu je bil dodeljen vzgojni opomin.

PRAVILA PROMETNE VARNOSTI

K varni vožnji veliko prispevajo s svojim vedenjem tudi učenci z upoštevanjem in spoštovanjem predpisov o varnosti cestnega prometa. V primeru nespoštovanja le-teh ogrožajo varno vožnjo, zato ima voznik pravico, da vozilo ustavi in o tem obvesti starše. Po Zakonu o varnosti cestnega prometa so za kršitve predpisov mladoletnikov odgovorni starši, skrbniki ali rejniki.

Šolarji, ki se vozijo z avtobusom ali kombiniranim vozilom, pred vožnjo:

  • pridejo na avtobusno postajo vsaj pet minut pred odhodom avtobusa ali kombiniranega vozila;
  • stojijo vsaj pet velikih korakov (3 metre) od roba cestišča;
  • učenci se postavijo v kolono z ustreznim razmikom za nemoten vstop v avtobus;
  • počakajo, da se vozilo ustavi, odpre vrata in da jim voznik dovoli vstop;
  • pazijo, da jim vrata vozila ne priprejo ohlapnih oblačil, šolskih torb ipd.;
  • hodijo vedno pred avtobusom in nikoli za njim, in sicer na najmanjši razdalji treh metrov od sprednjega dela;
  • se morajo vedno prepričati, da jih voznik vidi in da oni vidijo njega;
  • se pred prečkanjem ceste ustavijo ob robu avtobusa (pred njim) in se prepričajo, da je prečkanje varno, tako da pogledajo levo – desno – levo;
  • voznika avtobusa obvestijo, če jim je kaj padlo na vozišče, preden skušajo to pobrati.

Med vožnjo:

  • morajo biti pripeti z varnostnim pasom, če je le-ta v vozilu;
  • morajo vedno pravilno sedeti na sedežu, obrnjeni v smeri vožnje;
  • ne smejo motiti voznika;
  • ne smejo stati;
  • morajo poslušati in slediti navodilom voznika;
  • ne smejo vpiti in se prerivati.

STARŠI

  • V času pouka in drugih šolskih dejavnosti starši ne smejo vstopati v učilnico.
  • Pogovori staršev z učitelji potekajo v času dopoldanskih in popoldanskih govorilnih ur. Pogovori lahko potekajo v skladu z obojestranskim dogovorom tudi po aplikacijah /npr. Zoom/. Pogovori izven dogovorjenih terminov morajo potekati po predhodnem dogovoru z učiteljem.
  • starši otrok 1. in 2. razreda prihajajo/odhajajo skozi vhod, namenjen tema dvema razredoma. Kadar koli pridejo starši v popoldanskem času v šolske prostore in s seboj pripeljejo otroke, so dolžni poskrbeti za njihovo varstvo. Otroci se ne smejo igrati v šolskih prostorih, saj so le-ti namenjeni učencem v času pouka in podaljšanega bivanja.
  • Ko pridejo starši po končanem pouku po otroka ali ga prevzamejo iz podaljšanega bivanja, ga takoj odpeljejo iz šole.
  • Starši spremljajo otroke do vhoda v šolo, nato jim zaupajo, da bodo samostojno odšli v varstvo oz. v učilnice. To še posebej velja za učence od 2. razreda dalje.
  • Starši svoja vozila parkirajo na parkirišču in ne na pločniku ali pri zapornici ob šoli. Mirujoči promet v okolici šole pogosto nadzirajo tudi redarji medobčinskega inšpektorata, ki so izključno v pristojnosti občine in ne šole.
  • Sprehajanje ali vodenje psov po igriščih ali zelenicah okrog šol je prepovedano.
  • Starši so dolžni obvestiti šolo o zdravstvenem stanju učenca in posebnih zahtevah za ohranjanje njegovega zdravja, kadar je to potrebno za zagotavljanje ustreznega zdravstvenega varstva učenca v času pouka in dejavnosti izven prostorov šole.

NAČINI ZAGOTAVLJANJA VARNOSTI

Šola skrbi za varnost učencev z različnimi aktivnostmi in ukrepi za zagotavljanje varnosti učencev, ki so podrobneje opredeljeni v hišnem redu. 

VZGOJNI UKREPI

Vzgojni ukrepi so načini reševanja problemov, ki se pojavijo ob kršitvah pravil Šolskega reda, neizpolnjevanju dolžnosti, poseganju v pravice drugega. Izvajanje vzgojnih ukrepov je povezano s podporo in vodenjem učencev ter iskanjem možnosti za spremembo neustreznega vedenja. Pri tem sodelujejo učenci, strokovni delavci šole in glede na težo kršitve tudi starši.

POSTOPKI OB KRŠITVAH

Kadar učenec ne izpolnjuje svojih dolžnosti in obveznosti, krši pravila vedenja in ravnanja, šola izvede vzgojne ukrepe, ki so določeni v naslednjem poglavju. Pri izbiri vzgojnega ukrepa upoštevamo težo kršitve, predvidene pedagoške posledice ukrepanja, zmožnost presoje posledic lastnih dejanj glede na učenčevo starost, nagibe oziroma motive za dejanje, okolje, v katerem učenec živi, škodljivost dejanja ter ponavljanje kršitve.

Kadar učenec krši šolska pravila oziroma se neprimerno vede, delavec šole takoj odreagira in glede na problematiko vzgojno ukrepa. V primeru, da kršitev zazna nepedagoški delavec, o dogodku obvesti pedagoškega delavca, svetovalno službo ali vodstvo šole.

Pedagoški in strokovni delavec:

  • se z učencem/učenci pogovori o dogodku;
  • po strokovni presoji in glede na težo kršitve obvesti razrednika in sodeluje pri nadaljnji obravnavi;
  • glede na težo kršitve pedagoški delavec obvesti svetovalno službo, vodstvo šole ter tudi starše učenca/učencev in jih po potrebi vključi v razreševanje problematike;
  • v primeru ponavljajočih ali hujših kršitev, razrednik povabi starše v šolo na pogovor, kjer jih seznani z dogodkom ter vzgojnim ukrepanjem; dogovore se zapiše, vsi prisotni pa jih tudi podpišejo (učenec, starši, razrednik).

V kolikor se starši ne odzovejo pisnemu vabilu, jih na pogovor povabi ravnatelj šole.

V primeru dolgotrajnejše vedenjske problematike ali nesodelovanja učenčevih staršev svetovalna služba, na podlagi zbranih poročil pedagoških delavcev, poda poročilo na pristojni center za socialno delo.

V primeru ponavljajočih ali hujših kršitev pedagoški delavec vodi o postopku obravnavanja kršitve (pogovori z učencem, pogovori s starši, telefonski pogovori, pisna obvestila staršem itd.) pisne zapise.

V kolikor vzgojne dejavnosti in vzgojni ukrepi ne dosežejo svojega namena, se učencu v skladu s 60. f členom Zakona o osnovni šoli izreče vzgojni opomin. Po drugem vzgojnem opominu se lahko prične postopek za premestitev v drug oddelek, medtem ko po tretjem vzgojnem opominu lahko sledi prešolanje učenca na drugo šolo.

Za vsa ravnanja, ki ustrezajo opisom kaznivih dejanj oziroma imajo znake prekrškov (npr. povzročena telesna poškodba, spolno nasilje, tatvine, izsiljevanje ali poškodovanje stvari – materialno nasilje – in v primeru, ko posameznik v šolo prinese predmete, ki so po svoji obliki nevarni ali prepovedani – noži, pirotehnika, pištole itd.), ki se preganjajo po uradni dolžnosti, ravnatelj obvesti poleg staršev še policijo in center za socialno delo.

KRŠITVE PRAVIL TER OBLIKE VZGOJNIH UKREPOV

Univerzalna posledica kršitve določenega pravila ne obstaja. V primeru kršitve je pedagoški delavec dolžan ukrepati v skladu z zgoraj navedenimi vzgojnimi postopki ter izvesti navedene obvezne vzgojne ukrepe. Glede na težo kršitve, predvidene pedagoške posledice ukrepanja, zmožnost presoje posledic lastnih dejanj glede na učenčevo starost, nagibe oziroma motive za dejanje, okolje, v katerem učenec živi, škodljivost dejanja ter ponavljanje kršitve se lahko odloči še za katerega od dodatnih vzgojnih ukrepov.

POUK IN DRUGE VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNE DEJAVNOSTI

 

Kršitve pravil šolskega reda Vzgojni ukrepi (glede na presojo pedagoškega delavca)

Neprimerno vedenje pri pouku ali drugih organiziranih vzgojno-izobraževalnih dejavnostih (motenje pouka, onemogočanje učnega procesa, motenje izvajanja dejavnosti ob pouku …).

 

·         Ustno opozorilo.

·         Vpis v ustrezno šolsko dokumentacijo /npr. eAsistent/.

·         Pogovor strokovnega  delavca z učencem.

·         Učenec ob prisotnosti strokovnega delavca pokliče svoje starše

·         Pogovor po pouku, na katerem je učenec zadržan v zvezi z reševanjem problema. Glede na resnost prekrška so poleg pedagoškega delavca, pri katerem se je zgodila kršitev, lahko prisotni tudi razrednik, svetovalna služba in ravnatelj.

·         Presedanje učenca.

·         Učenec za tri neopravičene zamude k pouku, ki so krajše od desetih minut, dobi neopravičeno uro.

·         Učenec lahko ostane zadržan po pouku (po možnosti še isti dan).

·         Skupni pogovor strokovnega delavca z učencem in s starši.

·         Opravljanje zadolžitev oz. nalog, ki jih učenec ni opravil, izven časa pouka oz. po dogovoru s pedagoškim delavcem

·         Izročitev predmeta, s katerim učenec ogroža varnost oz. onemogoča nemoteni pouk, strokovnemu delavcu šole. Strokovni delavec, ki je predmet prevzel, ga shrani, izpolni obrazec ter obvesti starše, kdaj in kje lahko prevzamejo shranjen predmet.

·         Odvzem nevarnih in prepovedanih predmetov, s katerimi učenec ogroža varnost sebe ali drugih v vzgojno-izobraževalnem procesu. Strokovni delavec, ki je predmet prevzel, ga shrani, izpolni obrazec ter obvesti starše, kdaj in kje lahko prevzamejo shranjen predmet oz. o odvzemu po potrebi obvesti vodstvo ali policijo.

·         Priprava pisnega poročila o kršitvi.

·         Ukrepi, ki učencem pomagajo spoznavati njihove obveznosti do drugih ljudi in pomen pravil v družbeni skupnosti:

–          priprava tematskega govornega nastopa/plakata/PPT predstavitve  ter sama predstavitev v oddelku  ali drugih oddelkih;

–          pisna razmišljanja in vodenje refleksije o problemu;

–          branje pravil;

–          zapis/prepis pravil, dogovorov, dolžnosti;

–          pogovor o kršitvi v oddelku, na razredni uri, izpostavitev problematike v oddelku;

–          organiziranje in vodenje skupinskega dela;

–          obiskovanje delavnic lepega vedenja.

·         Družbeno koristno delo:

–          pomoč mlajšim učencem ali vrstnikom;

–          pomoč učitelju v oddelku podaljšanega bivanja, pri dopolnilnem pouku …

–          pomoč v šolski knjižnici;

–          pomoč pri čiščenju in urejanju šolskih prostorov, pomoč v jedilnici, zlaganje torb, pobiranje smeti, pomoč hišniku pri urejanju okolice ali šolskega vrta, odmetavanje snega, grabljenje listja …

–          pomoč pri zbiralni akciji papirja;

–          pomoč pri pripravi prostora za različne prireditve;

–          izvajanje družbeno koristnega dela izven šole (pomoč starostnikom, pomoč učenca v DSO, v centru Dolfke Boštjančič, pri akcijah posameznih društev in ustanov v občini,  po dogovoru s starši in učencem obisk ustrezne ustanove).

·         Začasni ali trajni odvzem funkcij v okviru oddelčne skupnosti.

·         Prepoved zastopanja šole na nastopih, športnih tekmovanjih, prireditvah ali razstavah.

·         Trajna premestitev v drug oddelek ali skupino.

·         Napotitev učenca v šolsko svetovalno službo.

·         Strokovna obravnava v šolski svetovalni službi.

·         Povečan nadzor nad učencem v času, ko je v šoli oziroma na dejavnosti, ki jo organizira šola.

·         Zadržanje učenca v šoli zaradi zagotavljanja njegove varnosti oz. varnosti drugih. Učenca prevzamejo starši.

·         Učenca, ki s svojim vedenjem onemogoča izvajanje pouka kljub predhodnim pogovorom, dogovorom in opozorilom, se odstrani od pouka. Cilj odstranitve je vzdrževanje jasno postavljenih mej, sprejemljivega vedenja in omogočanje resnega sodelovanja učenca in učitelja pri reševanju problema ter omogočanje nemotenega učenja drugih učencev v oddelku. Učenec v času odstranitve opravlja delo pod nadzorom strokovnega delavca. V primeru odstranitve učenca od ure pouka mora učitelj z njim opraviti razgovor, skupaj pregledata opravljeno delo in se dogovorita o nadaljnjem sodelovanju. Zamujeno snov učenec predela doma. Če tega ne zmore, obišče dopolnilni pouk, kjer mu je nudena pomoč.

 

Neizpolnjevanje učnih in šolskih obveznosti.

 

Odklanjanje dela pri pouku ali drugih VIZ dejavnostih.

 

Obiskovanje pouka brez šolskih potrebščin, ustreznih učnih pripomočkov, športne opreme.

 

Zamujanje k pouku ali drugim vzgojno-izobraževalnim dejavnostim.

 

Neopravičeno izostajanje.

 

Zapuščanje šole v času pouka ali drugih organiziranih vzgojno-izobraževalnih dejavnosti brez vednosti ali dovoljenja pedagoškega delavca.

 

Neupoštevanje/kršenje pravil/dogovorov.

 

Neupoštevanje navodil pedagoških in drugih delavcev šole.

 

Neupoštevanje pravil hišnega reda.

ODNOS DO SOLJUDI, MEDSEBOJNA KOMUNIKACIJA

Kršitve pravil šolskega reda Vzgojni ukrepi (glede na presojo pedagoškega delavca)
Neupoštevanje pravil bontona.

·         Ustno opozorilo.

·         Vpis v ustrezno šolsko dokumentacijo /npr. eAsistent/.

·         Pogovor strokovnega  delavca z učencem.

·         Pogovor po pouku, na katerem je učenec zadržan v zvezi z reševanjem problema. Glede na resnost prekrška so poleg pedagoškega delavca, pri katerem se je zgodila kršitev, lahko prisotni tudi razrednik, svetovalna služba in ravnatelj.

·         Učenec ob prisotnosti strokovnega delavca pokliče svoje starše

·         Skupni pogovor strokovnega delavca z učencem in s starši.

·         Pisno opravičilo učenca, ki je s svojim vedenjem prizadel drugega. Opravičilo se po presoji izroči tako, da ne pride do soočenja žrtve in storilca.

·         Opravljanje zadolžitev oz. nalog, ki jih učenec ni opravil, izven časa pouka oz. po dogovoru s pedagoškim delavcem.

·         Izročitev predmeta, s katerim učenec ogroža varnost oz. onemogoča nemoteni pouk, strokovnemu delavcu šole. Strokovni delavec, ki je predmet prevzel, ga shrani, izpolni obrazec ter obvesti starše, kdaj in kje lahko prevzamejo shranjen predmet.

·         Odvzem nevarnih in prepovedanih predmetov, s katerimi učenec ogroža varnost sebe ali drugih v vzgojno-izobraževalnem procesu. Strokovni delavec, ki je predmet prevzel, ga shrani, izpolni obrazec ter obvesti starše, kdaj in kje lahko prevzamejo shranjen predmet oz. o odvzemu po potrebi obvesti vodstvo ali policijo.

·         Priprava pisnega poročila o kršitvi;

·         Ukrepi, ki učencem pomagajo spoznavati njihove obveznosti do drugih ljudi in pomen pravil v družbeni skupnosti:

–          priprava tematskega govornega nastopa/plakata/PPT predstavitve  ter sama predstavitev v oddelku  ali drugih oddelkih;

–          pisna razmišljanja in vodenje refleksije o problemu;

–          branje pravil;

–          zapis/prepis pravil, dogovorov, dolžnosti;

–          pogovor o kršitvi v oddelku, na razredni uri, izpostavitev problematike v oddelku;

–          organiziranje in vodenje skupinskega dela;

–          obiskovanje delavnic lepega vedenja.

·         Družbeno koristno delo:

–          pomoč mlajšim učencem ali vrstnikom;

–          pomoč učitelju v oddelku podaljšanega bivanja, pri dopolnilnem pouku …

–          pomoč v šolski knjižnici;

–          pomoč pri čiščenju in urejanju šolskih prostorov, pomoč v jedilnici, zlaganje torb, pobiranje smeti, pomoč hišniku pri urejanju okolice ali šolskega vrta, odmetavanje snega, grabljenje listja …

–          pomoč pri zbiralni akciji papirja;

–          pomoč pri pripravi prostora za različne prireditve;

–          izvajanje družbeno koristnega dela izven šole (pomoč starostnikom, pomoč učenca v DSO, v centru Dolfke Boštjančič, pri akcijah posameznih društev in ustanov v občini,  po dogovoru s starši in učencem obisk ustrezne ustanove).

·         Začasni ali trajni odvzem funkcij v okviru oddelčne skupnosti.

·         Prepoved zastopanja šole na nastopih, šolskih tekmovanjih, prireditvah ali razstavah.

·         Trajna premestitev v drug oddelek ali skupino.

·         Napotitev učenca v šolsko svetovalno službo.

·         Strokovna obravnava v šolski svetovalni službi.

·         Če pedagoški delavec presodi, da je ogrožena varnost učencev in zaposlenih, učenca odpelje v pisarno ravnatelja.  Učenec v prisotnosti ravnatelja, pomočnice ravnatelja ali svetovalne delavke pokaže vsebino torbe, žepov, garderobne omarice. Morebitne nevarne ali prepovedane predmete izroči prisotnemu pedagoškemu delavcu.

·         Če pedagoški delavec sumi, da je učenec zaužil prepovedano substanco, pošlje učenca po svetovalno delavko, pomočnico ravnatelja ali ravnatelja, ki ga odpelje od pouka in o tem obvesti starše.

·         Povečan nadzor nad učencem v času, ko je v šoli oziroma na dejavnosti, ki jo organizira šola.

·         Zadržanje učenca v šoli zaradi zagotavljanja njegove varnosti oz. varnosti drugih. Učenca prevzamejo starši.

Uporaba vulgarizmov.

 

Neprimeren odnos do učencev, delavcev in drugih obiskovalcev šole.

 

Nestrpnost do učencev, delavcev in drugih obiskovalcev šole.

 

Nespoštljivo vedenje do delavca šole.

 

Spodbujanje narodnostne, rasne, verske ali druge nestrpnosti ali sovraštva.

 

Druge oblike poseganja v pravice drugega.

 

Izvajanje katerekoli oblike nasilja nad učenci ali delavci šole:

o    psihično verbalno nasilje (zmerjanje, žaljenje, grožnje, posmehovanje, zmerljivke, povezane z imenom, rasistične pripombe, opravljanje poniževanje, širjenje lažnih in zlonamernih govoric, zaničevanje, ščuvanje, blatenje …)

o    psihično neverbalno nasilje (nesramne kretnje, zaničljive geste, manipuliranje, uničevanje prijateljstva, sistematično izključevanje iz vrstniške skupine, ignoriranje, izolacija, pošiljanje (pogosto anonimnih) strupenih opazk …)

o    telesno ali fizično nasilje (grizenje, brcanje, udarci z roko ali predmeti, obmetavanje s predmeti, odrivanje ali porivanje, zvijanje rok, pljuvanje, omejevanje gibanja, davljenje, fizično poškodovanje, napad s predmetom ali orožjem …)

o    spolno nasilje (otipavanje, komentiranje telesa, slačenje, dotikanje, ki si ga oseba ne želi oz. vanj ne privoli, prikazovanje oz. siljenje h gledanju pornografskih vsebin …)

o    materialno nasilje (izsiljevanje ali nasilni odvzem denarja ali druge lastnine, poškodovanje ali uničenje osebne lastnine ali šolskih potrebščin …)

o    spletno nasilje (pošiljanje žaljivih sporočil, pošiljanje ali objavljanje škodljivih, neresničnih ali krutih izjav, objavljanje občutljivih, zasebnih informacij (npr. zasebnih sporočil ali fotografij), pošiljanje ali objavljanje obdelanih fotografij na žaljiv način, prilaščanje druge identitete z namenom osramotitve in škodovanja, obrekovanje na forumih, blogih ali socialnih omrežjih, izključevanje iz spletne skupnosti oz. spletne skupine prijateljev, snemanje nasilnih ali drugače neprimernih videoposnetkov (npr. šolskih pretepov) in razpošiljanje ter objavljanje teh posnetkov na spletu, pošiljanje grozilnih sporočil z namenom zastraševanja in izsiljevanja …).

 

ZDRAVJE IN VARNOST

Kršitve pravil šolskega reda Vzgojni ukrepi (glede na presojo pedagoškega delavca)

Ogrožanje lastne varnosti, zdravja in življenja. 

 

 

 

·         Ustno opozorilo.

·         Vpis v ustrezno šolsko dokumentacijo /npr. eAsistent/.

·         Pogovor strokovnega  delavca z učencem.

·         Pogovor po pouku, na katerem je učenec zadržan v zvezi z reševanjem problema. Glede na resnost prekrška so poleg pedagoškega delavca, pri katerem se je zgodila kršitev, lahko prisotni tudi razrednik, svetovalna služba in ravnatelj.

·         Skupni pogovor strokovnega delavca z učencem in s starši.

·         Pisno opravičilo učenca, ki je s svojim vedenjem prizadel drugega. Opravičilo se po presoji izroči tako, da ne pride do soočenja žrtve in storilca.

·         Učenec ob prisotnosti strokovnega delavca pokliče svoje starše.

·         Opravljanje zadolžitev oz. nalog, ki jih učenec ni opravil, izven časa pouka oz. po dogovoru s pedagoškim delavcem.

·         Če pedagoški delavec presodi, da je ogrožena varnost učencev in zaposlenih, učenca odpelje v pisarno ravnatelja.  Učenec v prisotnosti ravnatelja, pomočnice ravnatelja ali svetovalne delavke pokaže vsebino torbe, žepov, garderobne omarice. Morebitne nevarne ali prepovedane predmete izroči prisotnemu pedagoškemu delavcu.

·         Izročitev predmeta, s katerim učenec ogroža varnost oz. onemogoča nemoteni pouk, strokovnemu delavcu šole. Strokovni delavec, ki je predmet prevzel, ga shrani, izpolni obrazec ter obvesti starše, kdaj in kje lahko prevzamejo shranjen predmet.

·         Odvzem nevarnih in prepovedanih predmetov, s katerimi učenec ogroža varnost sebe ali drugih v vzgojno-izobraževalnem procesu. Strokovni delavec, ki je predmet prevzel, ga shrani, izpolni obrazec ter obvesti starše, kdaj in kje lahko prevzamejo shranjen predmet oz. o odvzemu po potrebi obvesti vodstvo ali policijo.

·         Če pedagoški delavec sumi, da je učenec zaužil prepovedano substanco, pošlje učenca po svetovalno delavko, pomočnico ravnatelja ali ravnatelja, ki ga odpelje od pouka in o tem obvesti starše.

·         Priprava pisnega poročila o kršitvi.

·         Ukrepi, ki učencem pomagajo spoznavati njihove obveznosti do drugih ljudi in pomen pravil v družbeni skupnosti:

–          priprava tematskega govornega nastopa/plakata/PPT predstavitve  ter sama predstavitev v oddelku  ali drugih oddelkih;

–          pisna razmišljanja in vodenje refleksije o problemu;

–          branje pravil;

–          zapis/prepis pravil, dogovorov, dolžnosti;

–          pogovor o kršitvi v oddelku, na razredni uri, izpostavitev problematike v oddelku;

–          organiziranje in vodenje skupinskega dela;

–          obiskovanje delavnic lepega vedenja.

·         Družbeno koristno delo:

–          pomoč mlajšim učencem ali vrstnikom;

–          pomoč učitelju v oddelku podaljšanega bivanja, pri dopolnilnem pouku …

–          pomoč v šolski knjižnici;

–          pomoč pri čiščenju in urejanju šolskih prostorov, pomoč v jedilnici, zlaganje torb, pobiranje smeti, pomoč hišniku pri urejanju okolice ali šolskega vrta, odmetavanje snega, grabljenje listja …

–          pomoč pri zbiralni akciji papirja;

–          pomoč pri pripravi prostora za različne prireditve;

–          izvajanje družbeno koristnega dela izven šole (pomoč starostnikom, pomoč učenca v DSO, v centru Dolfke Boštjančič, pri akcijah posameznih društev in ustanov v občini,  po dogovoru s starši in učencem obisk ustrezne ustanove).

·         Začasni ali trajni odvzem funkcij v okviru oddelčne skupnosti.

·         Prepoved zastopanja šole na nastopih, športnih tekmovanjih, prireditvah ali razstavah.

·         Trajna premestitev v drug oddelek ali skupino.

·         Napotitev učenca v šolsko svetovalno službo.

·         Strokovna obravnava v šolski svetovalni službi.

·         Poravnava škodljivih posledic ravnanja v skladu z učenčevimi zmožnostmi.

·         Povečan nadzor nad učencem v času, ko je v šoli oziroma na dejavnosti, ki jo organizira šola.

·         Zadržanje učenca v šoli zaradi zagotavljanja njegove varnosti oz. varnosti drugih. Učenca prevzamejo starši.

 

Ogrožanje varnosti, zdravja in življenja učencev ter delavcev šole.

 

 

Prinašanje, posedovanje, ponujanje, prodajanje alkohola, poživil (kava, energijske pijače …), tobačnih ali nikotinskih izdelkov, elektronskih cigaret, vodnih pip, drog ter drugih zdravju škodljivih snovi in izdelkov ali napeljevanje drugih učencev k takemu dejanju v šolskem prostoru v času pouka in drugih organiziranih oblikah vzgojno-izobraževalnih dejavnosti, med odmori, pred ali po pouku.

 

 

Kajenje, uživanje alkohola, poživil (kava, energijske pijače …), tobačnih izdelkov, drog ter drugih zdravju škodljivih snovi in izdelkov ali napeljevanje drugih učencev k takemu dejanju v šolskem prostoru v času pouka in drugih organiziranih oblikah vzgojno-izobraževalnih dejavnosti, med odmori, pred ali po pouku.

 

 

Prisotnost pod vplivom alkohola, drog in drugih psihoaktivnih sredstev v šolskem prostoru v času pouka in drugih organiziranih oblikah vzgojno-izobraževalnih dejavnosti, med odmori, pred ali po pouku.

 

 

Prinašanje, posedovanje, uporaba ali preprodaja pirotehničnih sredstev v šolskem prostoru ali na drugih organiziranih oblikah vzgojno-izobraževalnih dejavnosti izven šole.

 

 
Prinašanje, posedovanje ali uporaba nevarnih predmetov ali snovi v šolskem prostoru ali na drugih organiziranih oblikah vzgojno-izobraževalnih dejavnosti izven šole.  

ODNOS DO LASTNINE, OKOLJA, HRANE IN DRŽAVNIH SIMBOLOV

Kršitve pravil šolskega reda Vzgojni ukrepi (glede na presojo pedagoškega delavca)

Opuščanje skrbi za red in čistočo v učilnicah in drugih prostorih šole.

 

·         Ustno opozorilo.

·         Vpis v ustrezno šolsko dokumentacijo /npr. eAsistent/.

·         Pogovor strokovnega delavca z učencem.

·         Ustno opozorilo pedagoškega delavca ali druge odrasle osebe, zaposlene v šoli, ki vsebuje tudi pojasnilo, zakaj neko vedenje ni sprejemljivo.

·         Pogovor po pouku, na katerem je učenec zadržan v zvezi z reševanjem problema. Glede na resnost prekrška so poleg pedagoškega delavca, pri katerem se je zgodila kršitev, lahko prisotni tudi razrednik, svetovalna služba in ravnatelj.

·         Učenec ob prisotnosti strokovnega delavca pokliče svoje starše.

·         Skupni pogovor strokovnega delavca z učencem in s starši.

·         Opravljanje zadolžitev oz. nalog, ki jih učenec ni opravil, izven časa pouka oz. po dogovoru s pedagoškim delavcem.

·         Učenec po navodilu strokovnega delavca ali drugega zaposlenega v šoli pospravi oz. počisti za seboj.

·         Podaljšanje opravljanja nalog dežurnega učenca.

·         Poravnava škodljivih posledic ravnanja v skladu z učenčevimi zmožnostmi.

·         Če pedagoški delavec presodi, da je ogrožena varnost učencev in zaposlenih, učenca odpelje v pisarno ravnatelja.  Učenec v prisotnosti ravnatelja, pomočnice ravnatelja ali svetovalne delavke pokaže vsebino torbe, žepov, garderobne omarice. Morebitne nevarne ali prepovedane predmete izroči prisotnemu pedagoškemu delavcu.

·         Odvzem nevarnih in prepovedanih predmetov, s katerimi učenec ogroža varnost sebe ali drugih v vzgojno-izobraževalnem procesu. Strokovni delavec, ki je predmet prevzel, ga shrani, izpolni obrazec ter obvesti starše, kdaj in kje lahko prevzamejo shranjen predmet oz. o odvzemu po potrebi obvesti vodstvo ali policijo.

·         Priprava pisnega poročila o kršitvi.

·         Ukrepi, ki učencem pomagajo spoznavati njihove obveznosti do drugih ljudi in pomen pravil v družbeni skupnosti:

–          priprava tematskega govornega nastopa/plakata/PPT predstavitve  ter sama predstavitev v oddelku  ali drugih oddelkih;

–          pisna razmišljanja in vodenje refleksije o problemu;

–          branje pravil;

–          zapis/prepis pravil, dogovorov, dolžnosti;

–          pogovor o kršitvi v oddelku, na razredni uri, izpostavitev problematike v oddelku;

–          organiziranje in vodenje skupinskega dela;

–          obiskovanje delavnic lepega vedenja.

·         Družbeno koristno delo:

–          pomoč mlajšim učencem ali vrstnikom;

–          pomoč učitelju v oddelku podaljšanega bivanja, pri dopolnilnem pouku …

–          pomoč v šolski knjižnici;

–          pomoč pri čiščenju in urejanju šolskih prostorov, pomoč v jedilnici, zlaganje torb, pobiranje smeti, pomoč hišniku pri urejanju okolice ali šolskega vrta, odmetavanje snega, grabljenje listja …

–          pomoč pri zbiralni akciji papirja;

–          pomoč pri pripravi prostora za različne prireditve;

–          izvajanje družbeno koristnega dela izven šole (pomoč starostnikom, pomoč učenca v DSO, v centru Dolfke Boštjančič, pri akcijah posameznih društev in ustanov v občini,  po dogovoru s starši in učencem obisk ustrezne ustanove).

·         Začasni ali trajni odvzem funkcij v okviru oddelčne skupnosti.

·         Prepoved zastopanja šole na nastopih, športnih tekmovanjih, prireditvah ali razstavah.

·         Trajna premestitev v drug oddelek ali skupino.

·         Napotitev učenca v šolsko svetovalno službo.

·         Strokovna obravnava v šolski svetovalni službi.

·         Povečan nadzor nad učencem v času, ko je v šoli oziroma na dejavnosti, ki jo organizira šola.

 

Neupoštevanje pravila nošenja ustreznih šolskih copat v šoli.

 

Nošenje pokrival (kap, kapuc …) v šolskem prostoru.

 

Neprimeren odnos do šole, šolskega ali drugega premoženja.

 

Namerno poškodovanje in uničevanje šolske opreme, zgradbe ter stvari in opreme drugih učencev, delavcev ali obiskovalcev šole.

 

Kraja lastnine šole, drugih učencev, delavcev ali obiskovalcev šole.

 

Neodgovorno ali nespoštljivo ravnanje s hrano.

 

Žvečenje žvečilnih gumijev med vzgojno-izobraževalnimi dejavnostmi.

 

Neprimeren prihod na kosilo/vrivanje/spuščanje ostalih v  vrsto.

 

Zloraba sistema evidentiranja šolske prehrane.

 

Nespoštljivo ravnanje z državnimi simboli.

UPORABA TELEFONOV IN DRUGIH ELEKTRONSKIH NAPRAV

Kršitve pravil šolskega reda Vzgojni ukrepi (glede na presojo pedagoškega delavca)

Uporaba elektronskih naprav (npr. mobilnega telefona, pametne ure …) v šolskem prostoru v času pouka ali ostalih organiziranih vzgojno-izobraževalnih dejavnostih, med odmori, pred in po pouku (brez dovoljenja pedagoškega delavca).

 

·         Ustno opozorilo.

·         Vpis v ustrezno šolsko dokumentacijo /npr. eAsistent/.

·         Pogovor strokovnega  delavca z učencem.

·         Izročitev elektronske naprave strokovnemu delavcu šole. Strokovni delavec, ki je predmet prevzel, ga shrani, izpolni obrazec ter obvesti starše, kdaj in kje lahko prevzamejo shranjen predmet.

·         Učenec v prisotnosti ravnatelja, pomočnice ravnatelja ali svetovalne delavke izbriše posnetke ali fotografije.

·         Pogovor po pouku, na katerem je učenec zadržan v zvezi z reševanjem problema. Glede na resnost prekrška so poleg pedagoškega delavca, pri katerem se je zgodila kršitev, lahko prisotni tudi razrednik, svetovalna služba in ravnatelj.

·         Skupni pogovor strokovnega delavca z učencem in s starši.

·         Pisno opravičilo učenca, ki je s svojim vedenjem prizadel drugega. Opravičilo se po presoji izroči tako, da ne pride do soočenja žrtve s storilcem.

·         Učenec ob prisotnosti strokovnega delavca pokliče svoje starše.

·         Priprava pisnega poročila o kršitvi.

·         Ukrepi, ki učencem pomagajo spoznavati njihove obveznosti do drugih ljudi in pomen pravil v družbeni skupnosti:

–          priprava tematskega govornega nastopa/plakata/PPT predstavitve  ter sama predstavitev v oddelku  ali drugih oddelkih;

–          pisna razmišljanja in vodenje refleksije o problemu;

–          branje pravil;

–          zapis/prepis pravil, dogovorov, dolžnosti;

–          pogovor o kršitvi v oddelku, na razredni uri, izpostavitev problematike v oddelku;

–          organiziranje in vodenje skupinskega dela;

–          obiskovanje delavnic lepega vedenja.

·         Družbeno koristno delo:

–          pomoč mlajšim učencem ali vrstnikom;

–          pomoč učitelju v oddelku podaljšanega bivanja, pri dopolnilnem pouku …

–          pomoč v šolski knjižnici;

–          pomoč pri čiščenju in urejanju šolskih prostorov, pomoč v jedilnici, zlaganje torb, pobiranje smeti, pomoč hišniku pri urejanju okolice ali šolskega vrta, odmetavanje snega, grabljenje listja …

–          pomoč pri zbiralni akciji papirja;

–          pomoč pri pripravi prostora za različne prireditve;

–          izvajanje družbeno koristnega dela izven šole (pomoč starostnikom, pomoč učenca v DSO, v centru Dolfke Boštjančič, pri akcijah posameznih društev in ustanov v občini,  po dogovoru s starši in učencem obisk ustrezne ustanove).

·         Začasni ali trajni odvzem funkcij v okviru oddelčne skupnosti.

·         Prepoved zastopanja šole na nastopih, športnih tekmovanjih, prireditvah ali razstavah.

·         Trajna premestitev v drug oddelek ali skupino.

·         Napotitev učenca v šolsko svetovalno službo.

·         Strokovna obravnava v šolski svetovalni službi.

·         Poravnava škodljivih posledic ravnanja v skladu z učenčevimi zmožnostmi in tako, da ob tem ni prizadeta žrtev.

·         Povečan nadzor nad učencem v času, ko je v šoli oziroma na dejavnosti, ki jo organizira šola.

 

Zvočno/slikovno snemanje, fotografiranje učencev in delavcev šole brez njihovega soglasja, objavljanje na spletu ali družbenih omrežjih.

 

Uporaba učiteljevega računalnika, učnih pripomočkov in druge opreme brez dovoljenja pedagoškega delavca.

PREPISOVANJE IN PONAREJANJE

Kršitve pravil šolskega reda Vzgojni ukrepi (glede na presojo pedagoškega delavca)

Prepisovanje ali uporaba nedovoljenih pripomočkov pri ocenjevanju znanja.

 

·         Ustno opozorilo.

·         Vpis v ustrezno šolsko dokumentacijo /npr. eAsistent/.

·         Pogovor strokovnega  delavca z učencem.

·         Pogovor po pouku, na katerem je učenec zadržan v zvezi z reševanjem problema. Glede na resnost prekrška so poleg pedagoškega delavca, pri katerem se je zgodila kršitev, lahko prisotni tudi razrednik, svetovalna služba in ravnatelj.

·         Učenec ob prisotnosti strokovnega delavca pokliče svoje starše.

·         Skupni pogovor strokovnega delavca z učencem in s starši.

·         Priprava pisnega poročila o kršitvi.

·         Ukrepi, ki učencem pomagajo spoznavati njihove obveznosti do drugih ljudi in pomen pravil v družbeni skupnosti:

–          priprava tematskega govornega nastopa/plakata/PPT predstavitve  ter sama predstavitev v oddelku  ali drugih oddelkih;

–          pisna razmišljanja in vodenje refleksije o problemu;

–          branje pravil;

–          zapis/prepis pravil, dogovorov, dolžnosti;

–          pogovor o kršitvi v oddelku, na razredni uri, izpostavitev problematike v oddelku;

–          organiziranje in vodenje skupinskega dela;

–          obiskovanje delavnic lepega vedenja.

·         Družbeno koristno delo:

–          pomoč mlajšim učencem ali vrstnikom;

–          pomoč učitelju v oddelku podaljšanega bivanja, pri dopolnilnem pouku …

–          pomoč pri čiščenju in urejanju šolskih prostorov, pomoč v jedilnici, zlaganje torb, pobiranje smeti, pomoč hišniku pri urejanju okolice ali šolskega vrta, odmetavanje snega, grabljenje listja …

–          pomoč pri zbiralni akciji papirja;

–          pomoč pri pripravi prostora za različne prireditve;

–          izvajanje družbeno koristnega dela izven šole (pomoč starostnikom, pomoč učenca v DSO, v centru Dolfke Boštjančič, pri akcijah posameznih društev in ustanov v občini,  po dogovoru s starši in učencem obisk ustrezne ustanove).

·         Začasni ali trajni odvzem funkcij v okviru oddelčne skupnosti.

·         Prepoved zastopanja šole na nastopih, prireditvah ali razstavah.

·         Napotitev učenca v šolsko svetovalno službo.

·         Strokovna obravnava v šolski svetovalni službi.

Ponarejanje podatkov ali popravljanje vpisov v dokumentih in zapisih, ki jih izda pedagoški delavec (pisni preizkusi znanja, vpis v zvezek, beležko …).

 

Ponarejanje podatkov in podpisov v uradnih dokumentih in listinah, ki jih izdaja šola ali uničevanje le-teh.

 

ORGANIZIRANOST UČENCEV

 

  • Učenci so organizirani v oddelčne skupnosti.
  • Učenci oddelčne skupnosti volijo dva predstavnika oddelka.
  • Učenci pri urah oddelčne skupnosti skupaj z razrednikom obravnavajo posamezna vprašanja iz življenja in dela svoje skupnosti in šole ter oblikujejo predloge in pobude za boljše delo in razreševanje problemov, in sicer:
  • obravnavajo učni uspeh v oddelku in organizirajo medsebojno pomoč pri učenju;
  • organizirajo pomoč sošolcem v različnih težavah;
  • obravnavajo kršitve in predlagajo načine ukrepanja ter preventivnega delovanja;
  • oblikujejo predloge za pohvale, priznanja in nagrade učencem v oddelčni skupnosti;
  • organizirajo različne akcije in prireditve;
  • opravljajo druge naloge, za katere se dogovorijo.

 

Predstavniki oddelčnih skupnosti se povezujejo v šolski parlament, ki se skliče najmanj dvakrat letno. Sklicatelj je mentor šolskega parlamenta ali ravnatelj.

OPRAVIČEVANJE ODSOTNOSTI

Učenec mora prisostvovati pouku in dejavnostim obveznega programa.

  • Starši morajo najkasneje v petih delovnih dneh po izostanku učenca razredniku sporočiti vzrok izostanka.
  • Če učenec izostane več kot pet dni, starši pa razredniku niso sporočili vzroka izostanka, razrednik o izostanku učenca obvesti starše in jih pozove, da sporočijo vzrok izostanka.
  • Odsotnost učenca morajo starši opravičiti osebno ali v pisni obliki.
  • Osebna ali pisna opravičila je treba posredovati razredniku najkasneje v petih dneh po prihodu učenca v šolo.
  • Če razrednik v omenjenem roku ne prejme opravičila, šteje izostanke za neopravičene in ukrepa v skladu s pravili šolskega reda. Če učenec ali starši iz opravičenih razlogov predložijo opravičilo po izteku roka, ga razrednik upošteva.
  • Kadar učenec izostane zaradi bolezni več kot pet šolskih dni, lahko razrednik zahteva uradno zdravniško potrdilo o upravičenosti izostanka.
  • Če razrednik dvomi o verodostojnosti opravičila, obvesti o tem starše oziroma zdravnika, ki naj bi opravičilo izdal. Če ugotovi, da je opravičilo lažno, izostanka ne opraviči in ukrepa v skladu s pravili šolskega reda.
  • Razrednik sproti pregleduje izostanke učencev in ustrezno ukrepa.

NAPOVEDANA ODSOTNOST

Učenec lahko izostane, ne da bi starši sporočili vzrok izostanka, če njegov izostanek razredniku vnaprej napovejo pet dni pred izostankom. Ta izostanek lahko strnjeno ali v več delih traja največ pet dni v letu. Ravnatelj lahko na podlagi obrazložene prošnje staršev iz opravičljivih razlogov dovoli učencu daljši izostanek od pouka. Prošnja se na ravnatelja naslovi pet delovnih dni pred dnevom odsotnosti.

Učenec lahko predčasno zapusti šolsko poslopje le v dogovoru z razrednikom ali učiteljem, ki poučuje predmet, pri katerem bo učenec odsoten, in mora imeti pisno ali ustno soglasje staršev, in to v primeru:

  • odhoda k zdravniku,
  • slabega počutja ali bolezni (odide lahko le v spremstvu staršev ali skrbnikov; učenca prevzamejo v prostorih šole),
  • sodelovanja na športnem ali kulturnem področju izven šole,
  • pisne želje staršev.

V primeru, da učenec brez vnaprejšnjega pisnega ali ustnega soglasja staršev zapusti šolo, razrednik izostanka ne opraviči.

O odsotnosti zaradi sodelovanja pri športnih, kulturnih in drugih tekmovanjih in srečanjih, na katerih učenci sodelujejo v imenu šole, razrednik obvesti starše. Navedene odsotnosti so opravičene.

OPROSTITEV SODELOVANJA IZ ZDRAVSTVENIH RAZLOGOV

Posamezni učenec je lahko iz zdravstvenih razlogov oproščen sodelovanja pri določenih urah pouka in drugih dejavnostih osnovne šole. Starši učenca morajo razredniku predložiti mnenje in navodilo zdravstvene službe. Razrednik o tem takoj obvesti učitelje oziroma druge sodelavce, ki izvajajo pouk ali druge dejavnosti šole. V dnevnik šolskega dela razrednik vpiše čas trajanja opravičene odsotnosti. Učenec, ki je oproščen sodelovanja pri posamezni uri pouka, mora tej uri prisostvovati in opraviti naloge, ki ne ogrožajo njegovega zdravstvenega stanja in jih sme opravljati v skladu z navodili zdravstvene službe. Če učenec zaradi zdravstvenih razlogov ne more opravljati nobene naloge, šola zanj organizira nadomestno dejavnost.

NEOPRAVIČENI IZOSTANKI

Za neopravičen izostanek se šteje neopravičena odsotnost učenca od pouka in dejavnosti obveznega programa. Izostanke učenca pri razširjenem programu se evidentira. Razrednik o izostankih obvesti starše. V izjemnih primerih in po preučitvi vseh okoliščin ravnatelj v sodelovanju z razrednikom in svetovalno službo odloči, da se izostanek učenca ne bo obravnaval kot neopravičeni izostanek, če oceni, da je vzrok izostanka take narave, da učenec potrebuje pomoč oziroma svetovanje.

Svet staršev je soglasno potrdil sklep učiteljskega zbora, da učenec za tri neopravičene zamude k pouku, ki so krajše od desetih minut, dobi neopravičeno uro. Neopravičeno uro pa učenec dobi za vsako neopravičeno zamudo, ki je daljša od 10 minut. 

ZDRAVSTVENO VARSTVO UČENCEV

Šola v sodelovanju z zdravstvenimi zavodi organizira redne sistematične zobozdravstvene in zdravstvene preglede ter cepljenja. Če učenec odkloni sodelovanje pri predpisanem zdravstvenem pregledu ali cepljenju, razrednik o tem obvesti starše učenca. Šola deluje preventivno in ozavešča učence o škodljivosti in posledicah kajenja, pitja alkoholnih pijač, uživanja drog in drugih poživil, spolnega nadlegovanja ter nasilja. Šola ozavešča učence o njihovih pravicah in dolžnostih ter o načinih iskanja ustrezne pomoči v primerih spolnega nadlegovanja in zlorabe ter nasilja v družini. V te namene organizira različne aktivnosti pri pouku in drugih dejavnostih šole.

INFORMIRANJE UČENCEV IN STARŠEV  

Za pridobivanje osnovnih informacij učencev in staršev so namenjeni:

  • publikacija,
  • šolska spletna stran,
  • roditeljski sestanki in govorilne ure za starše,
  • govorilne ure za učence,
  • pisne objave na oglasnih deskah,
  • komunikacija in objave preko eAsistenta.

Večino potrebnih informacij pridobijo učenci v času vzgojnega procesa ustno ali pisno od učiteljev in drugih delavcev šole. Z Vzgojnim načrtom in Pravili šolskega reda se učenci še posebej seznanijo na razrednih urah, objavljena pa sta tudi na šolski spletni strani.

S spoštovanjem in upoštevanjem pravil hišnega in šolskega reda bo delo in bivanje v šoli mnogo prijetnejše in varnejše.

 

UKREPI ZA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI

Za zagotavljanje varnosti šola izvaja naslednje ukrepe: 

  • določa pravila obnašanja v šolskem prostoru,
  • določa uporabo zaščitnih in varnostnih pripomočkov v skladu z Izjavo o varnosti in zdravju pri delu z oceno tveganja,
  • upošteva navodila Požarnega reda,
  • zagotavlja preventivne zdravstvene ukrepe,
  • sprejema prepoved uporabe nedovoljenih naprav in pripomočkov,
  • določa druge ukrepe, s katerimi se zagotavlja varnost v šoli.

Ukrepi in pravila za zagotavljanje varnosti učencev pri vzgojno-izobraževalnih dejavnostih, ki jih izvaja zavod Osnovna šola Škofljica, so navedeni:

  • v Publikaciji za šolsko leto 2023/24,
  • v Pravilih šolskega reda OŠ Škofljica,
  • v Hišnem redu OŠ Škofljica,
  • v Letnem delovnem načrtu zavoda Osnovna šola Škofljica,
  • v Varnostnem načrtu OŠ Škofljica,
  • v Požarnem redu.

 

Na poti v šolo in iz šole morajo učenci upoštevati pravila prometne varnosti. Razredniki seznanijo učence z varnimi potmi v šolo prvi dan pouka, njihove starše pa na prvem roditeljskem sestanku. Posebno pozornost je treba posvetiti učencem 1. razreda (rumene rute, kresničke). Učence 1. razreda v šolo in iz šole obvezno spremljajo starši ali druga oseba, ki so jo starši za to pooblastili in o tem pisno obvestili vodstvo šole ali razrednika. 

V času vzgojno-izobraževalnega procesa učenci brez vednosti razrednika oziroma sorazrednika v primeru njegove odsotnosti ali šolske svetovalne službe oz. vodstva šole ne smejo zapuščati šolskega prostora. 

V primeru poškodbe ali slabega počutja učenca, le-ta sam, ostali učenci ali prisotni učitelj obvesti razrednika ali sorazrednika ali tajništvo. Razrednik ali prisotni učitelj je dolžan o poškodbi ali slabem počutju učenca obvestiti njegove starše. V primeru težjih poškodb ali v primeru zelo slabega počutja učenca mora šola takoj obvestiti zdravstveno službo. Če pride do poškodbe zaradi nasilnega dejanja ali nesreče, je šola o tem dolžna obvestiti tudi policijo. 

V primeru naravnih nesreč je potrebno ravnati v skladu z Varnostnim načrtom šole.

Za varnost učencev skrbijo vsi zaposleni v javnem zavodu, vendar so za varnost odgovorni tudi učenci sami. Za svojo varnost in varnost zaposlenih bomo najbolje poskrbeli s primernim vedenjem in ravnanjem v skladu s Pravili šolskega reda. Za varnost so odgovorni tudi starši ali skrbniki – predvsem z zagotavljanjem primerne obleke, obutve in ostale opreme, ki jo učenci uporabljajo pri pouku in izvenšolskih dejavnostih.

VELJAVNOST PRAVIL ŠOLSKEGA REDA

Pravila šolskega reda OŠ Škofljica so nastala v sodelovanju z učenci, strokovnimi delavci šole in starši.

Pozitivno mnenje k Pravilom šolskega reda OŠ Škofljica je podal pedagoški zbor na svojih pedagoških konferencah dne 12. in 15. 2. 2024 ter nato še k dopolnitvam dne 5. in 7. 3. 2024.

Pozitivno mnenje k Pravilom šolskega reda OŠ Škofljica je podal Svet staršev OŠ Škofljica na svoji 2. redni seji dne 12. 2. 2024 ter nato še k dopolnitvam na svoji 3. redni seji dne 14. 3. 2024.

Pravila šolskega reda OŠ Škofljica je obravnaval in potrdil Svet zavoda OŠ Škofljica na svoji 2. redni seji dne 15. 2. 2024 in nato še z dopolnitvami na svoji 3. redni seji dne 7. 3. 2024.

Po sklepu Sveta zavoda OŠ Škofljica z dne 7. 3. 2024 veljajo Pravila šolskega reda OŠ Škofljica od 15. 3. 2024 dalje.

S temi pravili šolskega reda preneha veljavnost Pravilom šolskega reda OŠ Škofljica, ki so bila sprejeta 30. septembra 2021.

                                                                                                      Predsednica

                                                                                            Sveta zavoda OŠ Škofljica

                                                                                                        Maja Novak

 

 

 

 

Skip to content

Z nadaljevanjem obiska te spletne strani sprejemate uporabo piškotkov. več informacij

Z namenom zagotavljanja najboljše možne uporabniške izkušnje, so piškotni na tem spletnem mestu vklopljeni. Z nadaljevanjem obiska tega spletnega mesta se strinjate z njihovo uporabo.

Zapri